Linki przychodzące

Linki przychodzące to nic innego jak odwołania prowadzące do nasze strony internetowej z innych witryn, im więcej linków z odpowiednim opisem prowadzących do naszej strony www, tym lepiej strona zostanie wypozycjonowanie.
Odnośniki są najważniejszym czynnikiem pozycjonowania, to ich opis jest kluczową częścią linku. Dla przypomnienia, opis odnośnika (Anchorage test) to tekst zawarty pomiędzy znacznikami <a></a>:

<a href=”http://naszastrona.pl”>słowo kluczowe</a>

Wyszukiwarki analizują treść strony, ale dopiero po opisie odnośnika „rozpoznają” czego dotyczy dana witryna. Dlatego możliwe jest wypozycjonowanie strony na dane hasło tylko i wyłącznie za pomocą linków i odpowiedniego opisu. Podczas zdobywania odsyłaczy przez cały czas musimy pamiętać o tym, by nasz link wyglądał dla wyszukiwarek jak najbardziej naturalnie.

Przyrost linków wraz z upływem czasu

Każda strona internetowa z założenia musi przejść przez kilka etapów, począwszy od jej powstania, do czasy uzyskania pierwszych wejść z wyszukiwarki. Jeżeli zbudujesz ciekawa stronę, wstawisz ja na serwer, usiądziesz i z założonymi rękami będziesz czekał na pierwszych gości, prędzej zapuścisz korzenie, niż ktoś nas odwiedzi. Aby zaistnieć w indeksie wyszukiwarki, musisz zdobyć odnośniki prowadzące do naszej strony.
Przy zdobywaniu odnośników obowiązuje prosta zasada, zgodnie z którą im więcej linków, tym lepiej, ponieważ roboty szybciej do niej trafia. Niestety, obecnie obowiązują również zasady, zgodnie z którą należy zdobywać linki z rozwagą.

Katalogi stron internetowych

Jednym z pierwszych etapów zdobywania linków, to zazwyczaj dodanie strony www do katalogów stron internetowych. Podczas odwiedzin strony katalogu roboty wyszukiwarek napotyka nasz adres i sprawdza go, a następnie dodaje do bazy. Dodawanie wpisów do katalogów, może nie dają już takiej siły jak to było jeszcze kilka lat temu, ale zawsze warto pozyskać kilka dobrych i wartościowych linków z tego źródła.

Bardzo ciekawy i rozbudowany spis katalogów znajdziesz na stronie: http://www.katalogiseo.info

Serwisy ogłoszeniowe

Kolejnym z ciekawych źródeł do pozyskiwania linków, są portale, serwisy ogłoszeniowe. Jeśli twoja firma prowadzi usługi w konkretnej dziedzinie lub sprzedajesz konkretny produkt, zapoznaj się z grupą ogłoszeń regionalnych w twoim mieście. Większość z nich umożliwia dodanie adresu strony do ogłoszenia w sekcji związanej z kontaktem, ale również znajdziesz takie, które pozwalają dodać link w treści samego ogłoszenia.

Ciekawy spis stron z ogłoszeniami znalazłem pod adresem: https://blog.664.pl/lista-portali-ogloszeniowych-1000-adresow

Jeżeli trafisz na taki serwis, który nie ma wariantu z linkiem, to i tak czasem warto dodać ogłoszenie do nowej grupy odbiorców. Osoby zainteresowane ogłoszeniem zawsze mają szansę na kontakt z tobą z pośrednictwem maila lub telefonu.

Ręczne linki Trust Rank

Trzecią bardzo mocną i popularną ostatnio grupą linków, są linki z portali i forum internetowych. Ta grupa charakteryzuje się na ogół duża liczba społeczności i posiadają wysoki Trust Rank, który obliczany jest na podstawie treści umieszczonej na stronie oraz linków prowadzących do niej.

Algorytm wyszukiwarki kładzie szczególny nacisk na jakościowe i wartościowe linki. Coraz większe znaczenie ma wskaźnik Trust Rank, który odzwierciedla wiarygodność pozycjonowanej strony.

Własne zaplecze

Najlepszym linkiem jest ten, nad którym masz kontrolę i możesz zadbać o jakość strony www, na którym link się znajduje. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na własną stronę zaplecza lub załóż bloga. Pisz ciekawe i wartościowe artykuły związane z twoją tematyką, ale na ten temat poświęciłem osobny artykuł.


Dodaj komentarz