Zrozumienie SEO strony internetowej – co to jest? Poznaj podstawy

Aby w pełni zrozumieć pojęcie pozycjonowania, należy najpierw zapoznać się z zasadami, na jakich działają wyszukiwarki internetowe, takie jak Google. Ponieważ Google odpowiada za ponad 95% wyszukiwań w Polsce, kluczowe jest, aby strony internetowe były zoptymalizowane zgodnie z jego algorytmami. Podstawy SEO są proste – użytkownicy zadają pytania w internecie, a Google odpowiada na nie poprzez rankingowanie stron internetowych.

Zrozumienie SEO strony internetowej - co to jest? Poznaj podstawy

SEO i pozycjonowanie to nie to samo.

SEO jest skrótem pochodzącym z języka angielskiego – Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja odnosi się do różnych działań podejmowanych w celu zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce. W zakres SEO wchodzi przede wszystkim:

  • ulepszenie technicznej budowy strony i jej kodu,
  • zoptymalizowanie zawartości na stronie internetowej.

SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, jest tylko jednym z elementów składowych pozycjonowania. W jego zakres wchodzą także działania z zakresu content marketingu, budowania linków oraz analizy internetowej.

Jak funkcjonuje SEO?

Przeprowadzenie audytu strony jest niezbędnym krokiem przed podjęciem jakichkolwiek działań SEO. To kompleksowa analiza witryny internetowej, która ma na celu sprawdzenie jej zgodności z wytycznymi dotyczącymi pozycjonowania. Dzięki wynikom audytu można poprawić elementy odpowiedzialne za pozycję strony w wyszukiwarce Google. Ze względu na zmieniające się wytyczne wyszukiwarek, działania z zakresu SEO są ciągle ulepszane i wymagają stałej obserwacji i analizy. Istnieją jednak uniwersalne rozwiązania, które pomogą w podniesieniu pozycji strony w wyszukiwarce. Jednym z nich jest skupienie się na grupie docelowej i precyzyjne określenie, do kogo kierowana jest oferta. Następnie można przejść do kolejnych etapów.

Strategie na miejscu i poza nim

Optymalizację SEO można podzielić na dwie kategorie: działania on-site, które obejmują działania bezpośrednio na stronie internetowej, oraz działania off-site, które mają miejsce poza stroną internetową. SEO w witrynie obejmuje analizę i optymalizację.

  • układ strony,
  • treść i jej umiejscowienie na stronie,
  • hierarchia nagłówków i metatagów,
  • kod strony,
  • linkowanie wewnętrzne.

W zakres działań off-site wchodzi link building, polegający na pozyskiwaniu wartościowych linków zewnętrznych, które przekierowują do strony internetowej.

Fundamentalne słowa kluczowe są kluczowym elementem w skutecznym SEO.

Słowa kluczowe to zapytania wprowadzane do wyszukiwarki przez użytkowników Internetu. Mogą one składać się z jednego lub kilku słów. Wyróżnia się następujące rodzaje słów kluczowych:

  • Ogólne frazy (generyczne)
  • Frazy „z długim ogonem” – składające się z kilku wyrazów i zwiększające szansę na uzyskanie wysokiej pozycji w Google
  • Frazy markowe – zawierające nazwy marek
  • Frazy lokalne – zawierające informację o lokalizacji, takiej jak miasto lub region
  • Frazy produktowe – obejmujące nazwy konkretnych produktów, a nawet ich modeli.

Należy regularnie aktualizować listę kluczowych fraz, gdyż preferencje użytkowników w sieci są ciągle zmienne.

Cenne treści

Właściwe słowa kluczowe należy starannie umieścić na stronie. Teksty powinny być przygotowane w sposób przyciągający uwagę czytelnika, a frazy kluczowe powinny być wplecione w nich w sposób naturalny. Dzięki temu, wyszukiwarki będą mogły dobrze dopasować witrynę do odpowiednich zapytań i wyświetlić ją potencjalnym klientom.

Zamieszczone w SEO

Dodaj komentarz